فروش ویژه ماهیتابه های درب دار مسی

فروشگاه راهپیما مس

با اطمینان خرید کنید!
در صورت عدم استفاده از کوپن خریداری شده و یا وجود مغایرت بین خدمات دریافتی با توضیحات و شرایط موجود در سایت، پس از تایید کارشناس، بازگشت ۱۰۰٪ وجه تضمین می گردد.

جزئیات تخفیف

- نام کالا : ماهیتابه 

- جنس : مس

- موجود در سایزهای مختلف

- جهت مشاهده و خرید روی گزینه انتخاب کلیک کنید

- ابعاد :

  • سایز 1 : 6*19*19 سانتیمتر
  • سایز 2 : 7*21*21 سانتیمتر
  • سایز 3 : 7.5*27.5*27.5 سانتیمتر
  • سایز 4 : 10*33*33 سانتیمتر

- دارای وزن متعادل

- دارای دسته در طرفین

- دارای درب مسی

- مناسب برای طبخ غذا

- عکس های با لوگو شیراز تخفیف عکس واقعی از کالا می باشد که توسط گروه شیراز تخفیف گرفته شده است.

شرایط استفاده

مهلت استفاده : از لحظه خرید الی

توضیحات

همیشه از مادربزرگ ها و مامان ها شنیدیم که طروف مسی بهترین ظرف برای طبخ غذا بوده و هست. و خیلی از مامان بزرگا توی آشپزخونه شون قابلمه و ماهیتابه و کلی ظروف مسی جالب داشتند که ازش استفاده می کردند. از اون طرف خیلیا موافق پخت غذا تو ظروف مسی نیستن. واقعا طبخ غذا تو مس مفیده یا مضر؟؟

ظروف مسی در سال های نه چندان دور در بین تمامی  خانواده های ایرانی جای داشته و مورد استفاده قرار میگرفت . شاید بتوان گفت دوران کودکی همه ما خاطراتی از غذاهایی که درون این ظروف آماده شده را در خود جای داده است. به مروز زمان استفاده از ظروف مسی به دلیل تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی ها کمتر شد.
ولی در سالیان جدید به دلیل توصیه پزشکان به استفاده از ظروف مسی و تاثیر فلز مس بر بدن ، بار دیگر این گروه از محصولات و ظروف به زندگی و آشپزخانه های ما راه پیدا کردند. در همین راستا هنرمندان زنجانی با استفاده از ذوق و هنر خود محصولات جدیدی را به تولید رسانده و در اختیار ما قرار داده اند
مصرف غذا در ظروف مسی اگر بیش از حد باشد موجب وارد شدن مس به بدن می‌شود و در دراز مدت موجب عوارضی مانند افسردگی، بی‌خوابی، بیش فعالی در کودکان و عوارض دیگر می‌شود از آن طرف هم کمبود مس در بدن خود بیماری‌هایی ایجاد می‌کنند مانند تهی سازی و تخلیه اکسیژن در سلول‌ها، کاهش HDL کلسترول، مشکلات پوستی، التهاب قوزک پا، کم خونی، کم شدن آنسفالین‌های مغزی و توهم‌های شنوایی می‌شود.

پوشاندن ظروف مسی با قلع یا سایر مواد خوب است، اما باید مراقب بود که حتی ظروف قلع‌ اندود با کوچک‌ترین خراش قلع‌شان از بین می‌رود و موجب آزاد شدن مس در غذا خواهد شد.

 نکته ای که باید در استفاده از تمام ظروف مسی رعایت کرد آشپزی با شعله پایین و با حوصله یا استفاده از شعله پخش کن می باشد . در استفاده برای اولین بار از ظروف مسی داخل آن شیر ریخته و بجوشانید و سپس شیر را دور ریخته و از ظرف خود استفاده کنید . 

استفاده از ظروف مسی برای اولین بار

برای استفاده اولین بار از ظروف مسی داخل ظرف مقدار کافی شیر بریزید ( به مقداری که ظرف نسوزد ) و پس از جوشیدن شیر تمامی قسمت های داخل ظرف را با شیر بشویید و در انتها شیر را دور ریخته و از ظرف خود استفاده کنید . این کار باعث می شود که عمر قلع داخل ظرف  افزایش یافته و هم ضد عفونی شود .

کی متوجه بشم که ظروف مسی نیاز به قلع اندود کردن دارن؟

زمانی که قلع داخل ظروف مسی از بین رفت و رنگ مس ظرف نمایان شد توجه داشته باشید که اگر قلع داخل ظروف مسی سیاه  شود هیچ مشکلی برای پخت و پز داخل این ظروف وجود ندارد . 

برای اینکه ظروف مسی زود سیاه نشوند چه باید کرد؟

برای این کار باید پس از هر بار پخت غذا داخل ظروف مسی ، غذای آن را به ظرف دیگر انتقال دهید و بعد از شستن ، ظرف را با یک دستمال خشک نمایید . این کار از به وجود آمدن لک های سیاه بر روی ظروف جلوگیری می کند .

 برای اینکه قلع داخل ظروف مسی زود از بین نرود چه باید کرد؟

برای بهره بردن هرچه بیشتر از ظروف مسی هنگام پخت غذا از شعله پخش کن استفاده نمایید و حرارت را با شعله پایین تنظیم نمایید . و برای شستن ظروف مسی از یک ابر نرم به جای سیم ظرفشویی استفاده نمایید . همچنین برای پخت و پز و سرو غذا از کفگیر و ملاقه غیر فلزی استفاده کنید تا قلع داخل ظرف خراشیده نشود .

البته به دلیل ویژگی های خاص بدن انسان استفاده روزانه از ظروف مسی برای پخت و پز توصیه نشده و شاید استفاده چند بار در هفته از این ظروف مناسب تر باشد .

 

این تخفیف را به دوستانتان اطلاع دهید

اشتراک به دوستان از طریق واتس اپاشتراک به دوستان از طریق تلگرام

سوالات خود را بپرسید