not loaded

کابل ۱.۵ متری MicroUSB با نویز گیر ونوس

فروشگاه آپادانا

با اطمینان خرید کنید!
در صورت عدم استفاده از کوپن خریداری شده و یا وجود مغایرت بین خدمات دریافتی با توضیحات و شرایط موجود در سایت، پس از تایید کارشناس، بازگشت ۱۰۰٪ وجه تضمین می گردد.

جزئیات تخفیف

-نام کالا : کابل ۱.۵ متری MicroUSB با نویز گیر ونوس

- محصول : ونوس

- دارای نویزگیر

- طول : ۱.۵ متر

- رنگ مشکی

- بدون نویز بسیار با کیفیت و با قابل اتصال بالا

- دارای تکنولوژی Plug and Play

- سرعت بالا

- ایمن

- یک سال گارانتی پاتریس رایانه

- عکس های فوق ،عکس واقعی از محصول میباشد که توسط گروه شیراز تخفیف گرفته شده است

شرایط استفاده

مهلت استفاده : از لحظه خرید الی

توضیحات

 

 

نویز EMI یا تداخل الکترومغناطیسی چیست ؟

EMI مخفف Electromagnetic Interference و به معنی تداخل الکترومغناطیسی هست . وقتی از یک جسم رسانا مثل سیم ، جریان عبور میکنه ، یه میدان مغناطیسی کوچکی دور اون سیم درست میشه که می تونه روی مدارات یا قطعات الکترونیکی به عنوان نویز تاثیر بگذاره . یا مثلا CPU و یا پردازنده گرافیکی برای خودشون یک تولید کننده پالس دارن که فرکانسش خیلی بالاست . این فرکانس های بالا می تونن نویز هایی رو ایجاد کنن که در عملکرد دیگر مدارات الکترونیکی تداخل ایجاد کنه . برای حل این مشکل اومدن نویزگیر هایی رو از جنس فریت طراحی کردن .

فریت Ferrite چیست ؟

فریت یک ترکیب شیمیایی از مواد سرامیکی با اکسید آهن هست که در سال 1930 و توسط دو دانشمند ژاپنی در موسسه تکنولوژی توکیو ژاپن اختراع شد . از فریت به خاطر نفوذ پذیری مغناطیسی بالا و همچنین هدایت الکتریکی خیلی کمش بیشتر در ترانسفورماتورهای RF و همچنین به عنوان هسته برای سلف ها استفاده میکنن .

قطعه یا برآمدگی استوانه ای انتهای سیم ها چیست ؟

 

این قطعه استوانه ای همون فیلتر EMI یا از بین برنده تداخل الکترومغناطیسی هست که از جنس فریت ساخته شده . در انگلیسی به این قطعه استوانه ای Ferrite Bead میگن که bead به معنی مهره هست . Ferrite Bead یک قطعه غیر فعال یا به انگلیسی Passive هست به این معنی که برای انجام وظایف خودش احتیاج به برق یا منبع تغذیه نداره . Ferrite Bead نوعی از چوک الکتریکی هست و وظیفه سد کردن فرکانس های بالا و در عین حال عبور فرکانس های پایین مثل سیگنال DC رو داره . در فرکانس های بالا به دلیل ایجاد مقاومت زیاد روی سلف ، اجازه عبور جریان ( در اینجا نویز ) داده نمیشه و وقتی فرکانس پایین هست سلف به صورت یک اتصال کوتاه عمل میکنه و جریان عبور میکنه ، این قابلیت مختص سلف یا سیم پیچ ( چوک ) هست . فلسفه الکترونیکی داره که اینجا خیلی جاش نیست بخوام بازش کنم .

این فریت می تونه به صورت استوانه ای کامل باشه که قبل از بسته بندی سیم ، سیم رو از داخلش رد می کنن یا می تونه به صورت دو نیم استوانه باشه که بعدا به هم متصل میشن .

منبع علم فردا

این تخفیف را به دوستانتان اطلاع دهید

اشتراک به دوستان از طریق واتس اپاشتراک به دوستان از طریق تلگرام

سوالات خود را بپرسید

برچسب ها